Lentil Loaf

نان ضخیم عدس





Lentil Loaf

 

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر:

2 فنجان آب
1 فنجان عدس (خیس خورده)
2 قاشق غذا خوری تخم کتان آسیاب شده + 4 قاشق غذا خوری آب
1 عدد پیاز متوسط، ریز شده
1 قاشق چای خوری روغن زیتون
1 فنجان جو پرک
1 فنجان سس گوجه فرنگی
1 قاشق چای خوری پودر سیر
1 قاشق چای خوری ریحان خشک شده
1 قاشق چای خوری جعفری خشک شده
نصف قاشق چای خوری نمک
یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه
2 قاشق غذا خوری کچاپ
طعم دهنده های دیگر (اختیاری): کمی سس خردل

طرز تهیه:
آب را بجوش آورید. عدس ها را اضافه کنید و بگذارید 25 تا 30 دقیقه آهسته بجوشند، تا وقتی که عدس ها نرم شوند و آب تبخیر گردد. در آخر جو را اضافه کنید تا با عدس کمی بپزد و نرم شود، سپس آب اضافی را دور بریزید و عدس و جو را در دستگاه غذا ساز ریخته و کمی مخلوط کنید تا له شوند و بگذارید خنک شود. (نیازی خیلی له شوند، فقط کمی کوچک شوند تا مخلوط در پایان بتواند بهتر بهم بچسبد)
تخم کتان و آب را باهم مخلوط کنید و بگذارید برای 15 دقیقه باقی بماند. (این کار اجازه می دهد تا آن چسبناک گردد و بعنوان یک چسباننده عالی بجای تخم مرغ بکار خواهد رفت.)
پیاز را در روغن در یک تابه روی حرارت متوسط سرخ کنید. برای 5 دقیقه یا تا زمانی که پیاز نیمه شفاف گردد، بپزید.
پیاز را در عدس و جو ریخته و هم بزنید تا مخلوط شوند. مخلوط تخم کتان، سس گوجه، سیر، ریحان، جعفری، نمک، و فلفل را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
آنرا با قاشق در قالب نان صبحانه که از قبل کمی چرب کرده اید، بریزید. روی آن را با پشت قاشق صاف کنید. رویش کچاپ و سس های دلخواه خود را بریزید.
در فر در دمای 350 درجه به مدت 45 دقیقه بپزید تا وقتی که روی نان خشک، سفت و قهوه ای طلایی شود. بگذارید در قالب برای 10 دقیقه خنک شود. یک چاقوی تیز را دور لبه ها بکشید تا آن را از قالب در آورید و در بشقاب سرو بگذارید. اگر خواستید می توانید دوباره رویش سس بریزید.

LentilLoaf


Loading

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *