sherkate_naft-_veg_cook

گزارش و عکس های آموزش طبخ و سرو غذاهای سالم گیاهی در بیمارستان شرکت نفت

sherkate_naft-_veg_cook

کانون انسان پاک، زمین پاک در ادامۀ فعالیت های زیست محیطی و آموزشی خود، یک فعالیت مثبت و سازنده را از تاریخ دوم خرداد 1390 آغاز کرد که حدود یک ماه ادامه داشت.

فعالیت آموزشی کانون به شرح زیر است :

در پی غرفۀ پنج روزه ای که کانون انسان پاک، زمین پاک از تاریخ 20 تا 24 فروردین ماه سال 1390 در بیمارستان شرکت نفت داشت و در این مدت در مورد تغییرات آب و هوایی و بحران های زیست محیطی کنونی و راه حل ها برای توقف این بحران ها، فیلم های مستند، بروشورها و کتاب هایی را در اختیار بازدید کنندگان گرامی قرار می داد، نمونه هایی از غذاهای گیاهی سالم خوشمزه را نیز بعنوان ارائۀ راه حلی برای توقف بحران های زیست محیطی و ارتقا سلامتی عموم در اختیار بازدید کنندگان قرار می داد که خوشبختانه این امر از جانب پرسنل بیمارستان و چندی از پزشکان مورد استقبال قرار گرفت و از کانون دعوت شد تا برای آموزش آشپزی گیاهی به آشپزان بیمارستان، به بیمارستان شرکت نفت برود.
sherkate_naft-_veg_food

این پروژه در تاریخ دوشنبه، دوم خرداد ماه آغاز گردید و حدود یک ماه ادامه یافت. در این راستا، بنا به برنامه ریزی بیمارستان، در روزهای مختلف هفته چند تن از اعضای کانون به آشپزخانۀ بیمارستان می رفتند و به عزیزانی که در مطبخ مشغول به کار بودند، طرز طبخ غذاهای گیاهی سالم خوشمزه را آموزش می دادند. در پایان هر برنامه، حدود 50 پرس غذای گیاهی به پرسنل و پزشکان بیمارستان شرکت نفت عرضه می گردید.

veg_food_serving veg-foods

veg_chef

در مصاحبه ای با آقای حسین جعفری، سرآشپز بیمارستان شرکت نفت، ایشان نظرشان را در خصوص این پروژه شرح دادند:

” برنامۀ آموزش آشپزی گیاهی در بیمارستان، اتفاق خوبی است و برای سلامت انسان خوب است، ولی به دلیل اینکه تا کنون در بین پرسنل این غذاها معمولا با محصولات حیوانی سرو شده، مدتی زمان می برد تا این گونه غذاهای گیاهی در بیمارستان رواج پیدا کند. احتمالا به مرور زمان می توان این برنامه را در بیمارستان به اجرا گذاشت.”

در مدت این دورۀ یک ماه، حدود 20 نوع غذای کاملا گیاهی (وگان) در لیست یک ماهۀ بیمارستان قرار گرفت و در پایان کار از سوی مدیران، پرسنل و پزشکان با استقبال بی نظیری روبرو شد، از اینرو بعد از پایان این دورۀ آموزشی، طبخ و سرو غذاهای گیاهی سالم همچنان در میان پرسنل و پزشکان بیمارستان شرکت نفت ادامه دارد.

و در پایان این پروژه آموزشی، بیمارستان شرکت نفت در 29 تیرماه نامۀ تشکری را برای کانون انسان پاک، زمین پاک فرستادند که به شرح زیر می باشد:
thank_you_letter

امید است به یاری خدا، هدف شریف و سازندۀ زندگی زیست پایدار گیاهی ارگانیک به زودی تحقق یابد و کانون انسان پاک، زمین پاک، گام کوچکی در راه نجات سیارۀ زیبای زمین و توقف گرمایش جهانی بردارد.

به امید جهانی وگان، جهانی صلح آمیز…

Loading

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *