T Colin Campbell

“تحقیق چین” اثر دکتر کمپبل، جامع ترین تحقیق بر بیماری و سلامت (قسمت دوم)





T Colin Campbell
دکتر تی کولین کمپبل
، پروفسور بازنشسته بیوشیمی تغذیه در دانشگاه کورنل در ایالات متحده آمریکا، بالغ بر ۴۰ سال را در تحقیق، آموزش و توسعه رژیم های تغذیه و سلامت گذرانده است. دکتر کمپبل مدرک فوق لیسانس و دکترای خود را از دانشگاه کورنل دریافت کرده اند و بعنوان دستیار تحقیق در مؤسسه فن آوری ماساچوست ( ام. آی. تی) به کار مشغول شدند. ایشان در چندین هیئت برجسته داوری آژانس های اقتصادی چندگانه خدمت کرده اند و به طور گسترده سخنرانی نموده اند و بالغ بر ۳۰۰ مقاله تحقیقی به رشته تحریر در آورده اند.

تحقیقات اولیه ایشان هم در زمینه تجربه های آزمایشگاهی و هم مطالعات گسترده انسانی، موجب شد در زمینه های تحقیق و تابعیت، جوایزی را به عنوان تقدیر دریافت کرده اند.
ایشان مدیر پروژه “سلامت و رژیم کورنل آکسفورد – چین ” نیز می باشند، این پروژه عاقبت به عنوان ” تحقیق چین” شهرت یافت. جامع ترین تحقیقی که تاکنون بر بیماری و سلامت انجام گرفته است. در سال ۲۰۰۴، دکتر و پسرش ” تام” با همکاری یکدیگر کتاب “تحقیق چین” را نوشتند که خلاصه تحقیقات ایشان در مورد تغذیه بود و در پایان بیان می داشت که رژیم وگان خالص، بهترین انتخاب برای سلامتی است. دکتر کمپبل همچنان بطور فعالانه در سیاست های ملی و بین المللی تغذیه شرکت دارند.


چه عواملی هستند كه به سرطان سینه منتهی می شوند؟ و چگونه یك رژیم گیاهی این ریسك را كاهش می دهد؟

cancer-bioribbonسرطان سینه همانند دیگر سرطانها و دیگر بیماریهاست و از نظرجنبه های بیولوژیكی بسیارپیچیده است. متاسفانه، در طول سالیان دراز، ما بررسی كرده ایم كه عوامل مختلفی وجود دارد كه می تواند به تنهایی به آن مربوط باشد.

لذا چیزهایی آموخته ایم، اما اگر مردم بر روی این مطالعات فردی و موجودیت های فردی تمركز کنند، كاملا بحث بر انگیز است. معهذا، زمانی که شما همه اینها را با یك تقسیر همه جانبه در كنار هم قرار دهید و مجموعا به آن نگاه كنید، كاملا برای من آشكار خواهد بود كه سرطان سینه یك بیماری غربی است و توسط بسیاری از مردم مورد توجه قرار گرفته است و آنها متوجه شده اند که به محض اینكه ما مصرف غذاهای حیوانی بیشتری و بخصوص لبنیات را شروع می كنیم، سرطان سینه شروع به پیدایش می كند.

غذاهای لبنی دارای خصوصیات مشخصی هستند كه وقتی، بخصوص جوانان و در این مورد، دختران جوانی كه لبنیات مصرف می كنند و به اصطلاح امیدوار هستند كه استخوان بندی قوی تر و دندانهای قوی ترداشته باشند و سریعتر رشد كنند. آنها در واقع بعد از آن به سن بلوغ یا دوران تولید مثل زود رس پا می نهند.

در مورد پسرها نیز مطمئن هستم كه همین برایشان اتفاق میافتد. اما ما برای دختران اطلاعات بهتری داریم. لذا آنها زودتر به سن بلوغ می رسند، سطح استروژن در خونشان بالاتر است. استروژن تا زمانیكه همان رژیم را دارند بالا می ماند؛ دوران تولید مثل آنها دیرتر متوقف می شود. آنها دوره طولانی تری دارند. بنابراین بیشتردرمعرض استروژن هستند. همه اینها درمقیاس وسیع به رژیم غذایی مربوط است كه آنها مصرف می كنند. لذا می خواهم بگویم كه از زمانیكه غذا را مورد توجه قرار داده ایم، غذای حیوانی بخصوص غذاهای لبنی مشكل ساز بوده است.

Eating meat promotes cancer- go vegan

جوانان و همینطور افراد مسن و بقیه افراد نباید از غذاهای لبنی تغذیه کنند. به علاوه مصرف غذاهای گیاهی یك تاثیر حفاظتی دارند. ما می دانیم كه فیبرهای رژیمی و فیتو كمیكال های خاص و چیزهای شبیه این در غذاهای گیاهی، می توانند رشد سرطان یا سلول هایی كه مایلند مانند سلولهای سرطان سینه عمل كنند را متوقف نمایند و این بدین معنی است كه یك وگان كامل بودن، ریسك سرطان سینه را به پائین ترین سطح خود می رساند.

مصرف لبنیات چطور باعث بیماری دیابت نوع اول می شود؟

NO dairy-ما تنها گونه ای در سیاره هستیم که بعد از دوره شیرخوارگی نیز همچنان به خوردن شیر ادامه می دهیم. در واقع پروتئین غیر قابل هضم در شیر گاو، موجب واکنش زنجیره ای منفی در بدن نوزادان، کودکان و بزرگسالان می شود. زیرا در واقع این پروتئین، رشد سلولهای رشدی بدن و رشد سلولهای سرطانی را بیش از دیگر انواع پروتئین ها سرعت می بخشد.

پروتئین های حیوانی تمایل به این کار دارند و بنظر می رسد که پروتئین شیر مشکلات زیادی ایجاد می کند. پروتئین، کارهای دیگری نیز انجام می دهد، زیرا وقتی به طور کامل به صورت اسید آمینه های سازنده خود تجزیه نمی شود، زنجیره های کوچکی از اسید آمینه به صورت هضم نشده باقی می ماند که به آنها ” پپتید “ می گوییم. این پپتیدها جذب خون می شوند، بویژه در نوزادان، و همچون پروتئین خارجی به نظر می رسند، که واقعاً هم هستند، لذا بدن ما بر علیه آنها نوعی آنتی بادی می سازد که مخصوص آن رشته از اسیدهای آمینه باشد.

و بعد این آنتی بادی ها در اطراف می گردند و رشته ای مشابه از اسید آمینه در سلولهای پانکراس می یابند، که مسئول تولید انسولین هستند. آنتی بادی ها بر علیه این پروتئین خارجی تولید می شوند و به ترتیب، این روند در رشته ی مشابه اسید آمینه در پانکراس نیز روی می دهد و در نتیجه آن را نابود می کند. بدین ترتیب دیابت نوع اول ایجاد می شود.

بهترین روش ممکن این است که مادر به مدت حداقل یک سال یا حتی دو سال به بچه شیر دهد. اما حداقل یک سال باید باشد. این روند طبیعی است. و بعد، اگر نتواند شیر بدهد یا نتواند به مدت طولانی اینکار را انجام دهد، پودر های گیاهی ، جایگزین مناسبی هستند. البته اید به این نکته توجه داشته باشیم که به خوبی شیر مادر نیستند و به محض اینکه بدن بتواند به عنوان منبع رفع تشنگی به آب بنگرد، باید به بچه آب داد.

دلیل اصلی اینكه پزشكان امروزی و جامعه در سطح وسیع از منافع بیشمار رژیم گیاهی آگاهی ندارند، كشش به مطالعه جنبه های سلامتی بطور مجزاست.

علم خود به تنهایی و همچنین علم طب بر روی مسائل در حد جزئیات تمركز می کند و تلاش می كند بر این جزئیات در هر فرد و آزمایش های مواد شیمیایی یا مواد غذایی هر شخص یا امراض هر فرد یا بر هر مسئله فردی دیگر بسیار زیاد تمرکز کند و از نظر من این چیزی نیست كه علم طب می بایست انجام دهد، این سلامتی نیست.

fruits--veg

 

سلامتی و بخصوص تغذیه شرایطی بسیار كلی است و دارای اثرات جامعی هست. من با دیدن آموزش، یك بیوشیمیست هستم و اگر شما می توانستید تا اندازه ای به داخل سلول بروید، كه من می توانم. آنگاه شما همه این واكنش ها را تماشا می کردید و می دید که این مانند یك سمفونی است، درآنجا چیزهای بیشماری هستند كه گرد هم جمع شده اند تا در واقع یك نوع پویایی را خلق كنند، یك پویایی كاملا منسجم كه منجر به سلامتی خواهد شد اگر به آن منابع درست بدهیم و اگر منابع غلط به آن بدهیم، به آنجا نخواهیم رسید. این حقیقتا یك داستان زیباست.

رژیم گیاهی نه تنها شروع به سالم سازی می کند، بلكه تغذیه خوب می تواند از بروز حالات منفی ژنتیكی مانند بیماریها جلوگیری كند. ما مواد شیمیایی بیشماری را كه از غذا می آیند و سنتز شده اند و چیزهایی از این قبیل كه نقشی را در آن سیستم بازی می كنند دریافت می داریم.

منظورم این است كه ورای درك و آگاهی ما واكنش های فراوانی وجود دارد. آنزیمهای بسیار، بسیاری از اینها و از آنها… و آنچه كه بنظر می آید باید باشد این است كه یك اشتراك مساعی درون سیستم وجود دارد. بدن قادر به كنترل آن سیستم پیچیده می باشد. بدن با خرد بینهایت خود می تواند آن سیستم را كنترل كند اگر ما به آن منابع صحیح بدهیم.

و این مطلب تقریبا تضاد علم است. زیرا آنها همیشه درباره یك دارو، یك، یك…. و اینجور چیزها صحبت می كنند، اما سمفونی این است. هماهنگی ای كه درون سلولها وجود دارد، حقیقتا مرا تحت تاثیرقرار داده است.

زمانی که شما به بدن به این شکل به عنوان یک مجموعه نگاه کنید. آنوقت به خارج از سلول می روید و به كل آن عضو می نگرید یا به مجموعه اعضا می نگرید، به كل بدن می نگرید. و آنچه كه می یابید این است كه كل بدن بطور شگفت انگیزی سمفونی است، هماهنگی است و این موضوع اصلی است. در واقع بدن ما قادر است سلامت را مدیریت كند. سلامتی را ایجاد كند و حتی سلامتی را در افرادی كه دچار بیماری هستند احیا كند.

تنها كاری كه باید انجام دهیم، توقف تمركز تا این اندازه با جزئیات بر روی مسائل است. درباره كل بیندیشید و بعد مطمئن باشید كه نوع درستی از غذا را استفاده می كنید و سپس بدن ما خود سلامتی را ایجاد خواهد كرد.

مشاهدات خاصی وجود دارد كه من ازنظر بیولوژیكی آنها را شگفت آور یافتم. اولین مشاهده این است که، بیماریهای پیشرفته مانند بیماری قلبی، سرطان و چیزی از این قبیل، مدت زیادی طول می كشد تا بوجود آیند اما برگشت پذیر هستند.

دومین مشاهده ای كه می خواهم پیشنهاد كنم ، پیروی از یک رژیم گیاهخواری کامل ( وگان) است. رژیم گیاهی كه در مراحل اولیه، از پیشروی آن بیماری ها جلوگیری می كند همان نوع رژیمی است كه باعث جلوگیری از جدی تر شدن آن بیماری ها در مراحل بعدی می شود. لذا رژیم گیاهی كارآیی بیشتری می یابد تا اینكه نه تنها از سرطان یا بیماری قلبی جلوگیری كند؛ حالا ما می دانیم كه “رژیم گیاهی” می تواند برای احیا سلامت مورد استفاده قرار گیرد. می تواند برای مداوا استفاده شود و مردم بیمار را درمان كند. خیلی جالب است. لذا دید بسیار متفاوتی است از آنچه كه ما اكنون درعلم طب داریم.

نتیجه دیگر این است كه با خوردن یك غذای گیاهی سالم و مغذی می توانیم از گرایشهای ژنتیكی اجتناب كنیم یا می توانیم برآن غالب شویم.

این موضوع بوسیله تحقیقات مشترک پزشک دین اورنیش و دانشمند آینده نگر و متخصص ژنتیك دکتر جی کرئگ ونتر مشخص شده است که حالت ژن می تواند از طریق تغییر روش زندگی تغییر یابد، از جمله یك رژیم با مقدار زیادی غذای گیاهی حمایت می شود.

یك نظریه دیگر كه ما روی آن كار كردیم این است كه بیماریها تنها به خاطر ژن هایی كه ما داریم رخ نمی دهند. عکس العملی که من اغلب از مردم می بینم این است كه می گویند، “اوه، می دونی، مادر من سرطان سینه داشت، ممكنه من هم آنرا را بگیرم” یا چیزهای از این قبیل.

ژن ها نقش هایی را ایفا می كنند؛ این راهی است كه آنها طی می كنند. تمام واكنش های بیولوژیكی، خواه آنها از نظر فیزیولوژیكی طبیعی باشند خواه پاتولوژیكی باشند، تمام این واكنش ها اگر از نظر شیمیایی بگوئیم، با ژن ها شروع می شوند.

و ما دارای ۲۵۰۰ نوع از انواع تركیب ها هستیم. این یك سیستم بی اندازه پیچیده ای است و این ژن ها همگی با هم كار می كنند. بنابراین هر چیزی با ژن شروع می شود و در یك حالت بیو شیمیایی، این ژن ها،“دی ان ای” آنها چیزهایی را كه ما” آران ای” (RNA) می نامیم تولید می كند و سپس “آر ان ای” تولید پروتئین می كند.
و بعد پروتئین به آنزیمها تبدیل می شود. و این آنزیم ها هستند كه رویدادهایی كه نتیجتا به بیماری یا سلامتی منتهی می شوند را ایجاد و نظارت می كنند.

آیا بیماریهای ما به خاطر پیشینه ژنتیكی ما اتفاق می افتند؟

تعداد كمی از آن یا هیچكدام، زیرا حتی اگر ما ژن های دردسر زا داشته باشیم چه از پیشینه خودمان یا از ژن هایی كه درطول زندگیمان خراب شده اند، اگر ما این نوع ژن ها را داشته باشیم، آْنها می توانند به بیماری منجر شوند. اما نکته این است که ما می توانیم حالت این ژن ها را كنترل كنیم. بدین معنی كه می توانیم آنها را كنترل كنیم که ” آر ان ای” تولید بكنند یا نكنند، پروتئین تولید بكنند یا نكنند و آنزیم تولید بكنند یا تولید نكنند.

بنابراین گرچه همه چیز با ژن آغاز می شود اما آن چیزی نیست كه بیماری ها را مشخص می کند. آن چیزی كه بیماری را مشخص می کند كنترل آن حالت ژنیتیكی است كه در پایان به سلامتی یا بیماری منجر می شود.
موضوع بسیار جالبی است زیرا آن چه كه مورد نظر است این است كه اگر ما بر روی این ایده تكیه كنیم كه بیماریهای ما به خاطر پیشینه ژنتیکی ما می باشد. این یك ایده بسیار كشنده است.

اما اگر در عوض ما روی این ایده تكیه كنیم كه ما این بیماریها را از طریق تغذیه، كنترل می كنیم. اینجا جایی است كه تغذیه وارد بازی می شود. اگر بتوانیم چنین كنیم از طریق تغذیه، یك نشان امیدواركننده است.
ما می توانیم آن را برای خودمان انجام دهیم و حالا می دانیم كه چگونه تغدیه ای است و من در این باره خیلی هیجان زده شدم، این یك نظریه جهانی كاملا متفاوت است.

Birthday Photo.1

این نقش رژیم گیاهی کامل (وگان) در حفظ بیشترین حد سلامت را نشان می دهد. به نظر من در پزشکی، هیچ چیز تا این حد مؤثر نیست. متاسفانه دانشکده های پزشکی در مورد تغذیه آموزش نمی دهند. من برای بسیاری از این گروه ها سخنرانی کرده ام و آنها از این موضوع اطلاع نداشتند. وقتی برای آنها سخنرانی کردم، فهمیدم که خیلی از آنها ناراحت شدند که ” چرا قبلاً این چیزها را نشنیده ایم؟” من هم پاسخ می دادم: بیایید این برنامه را با همدیگر به پیش ببریم، بیایید همه ی این افراد حرفه ای و بسیار آموزش دیده را دعوت کنیم. بیایید به آنها اطلاع دهیم تا در آگاه کردن مردم نقش رهبری را بر عهده گیرند و من واقعاً مطمئن هستم که آینده پزشکی کاملاً باید اینطور باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دکتر تی کولین کمپبل و کتاب “تحقیق چین “ از این تارنما دیدن نمائید

http://tcolincampbell.org/

قسمت اول مقاله “تحقیق چین” اثر دکتر کمپبل، جامع ترین تحقیق بر بیماری و سلامت:

http://phce-org.stackstaging.com/health/782-1390-10-17-14-09-46.html

 


Loading

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *