ogpZuccMuffins

مافین کدو – زغال اخته (کاملا گیاهی)

ogpZuccMuffins

مواد لازم برای 16 مافین:

3 قاشق غذا خوری بذر کتان آسیاب شده

1 و یک چهارم آب گرم

سه چهارم فنجان روغن یا کرۀ مارگارین وگان

1 قاشق غذا خوری عصارۀ وانیل

1 فنجان شکر خام یا ارگانیک (قهوه ای)

2 فنجان نوارهای کدو

3 فنجان آرد کامل گندم

1 قاشق چای خوری نمک دریا

1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

نصف قاشق چای خوری جوش شیرین (نمک میوه)

1 قاشق غذا خوری دارچین آسیاب شده

1 فنجان بلوبری یا زغال اخته تازه

نصف فنجان گردو، ریز شده

طرز تهیه:

  1. فر را روی 350 درجه فارنهایت قرار دهید و دو دیس مخصوص کاپ کیک (قالب مافین) را کناری بگذارید و کاغذها یا نگه دارنده های سیلیکون قابل استفادۀ مجدد را در قالب ها قرار دهید.
  2. آب گرم را با بذر کتان آسیاب شده در یک کاسۀ کوچک مخلوط کنید و برای ده دقیقه کناری بگذارید، هر از گاهی هم بزنید تا وقتی که حالت ژل مانند آبکی پیدا کند. کرۀ وگان مارگارین را ذوب کرده و اضافه کنید، و سپس عصارۀ وانیل و شکر را به بذرکتان و آب و کره وگان اضافه نمائید. بیشتر رطوبت را از نوارهای کدو با فشار دادن خارج کنید و آن را در مخلوط تر هم بزنید.
  3. در یک کاسۀ بزرگ آرد، نمک، بیکینگ پودر، جوش شیرین و دارچین را باهم مخلوط کنید. مخلوط تر را به این مخلوط خشک اضافه کنید و بطور کاملا یکنواخت باهم ترکیب کنید، اگر فکر می کنید که خمیر خیلی ضخیم است، کمی آب بیشتر اضافه کنید. بلوبری یا زغال اخته و گردوها را در داخل خمیر بریزید و بپیچید.
  4. خمیر را با قاشق در داخل قالب های مافین بریزید، قالب ها را تقریبا بطور کامل پر کنید. به مدت 23 تا 27 دقیقه در فر بپزید یا تا زمانی که وقتی یک خلال دندان را در آن فرو می برید، بتوانید تمیز بیرون بیاورید.

Loading

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *